Pedagógiai programunk:
Óvodánk az évtizedek óta nemzetközileg is ismert és elfogadott Országos Waldorf
Óvodapedagógiai, valamint a waldorf pedagógia szellemiségére épült helyi nevelési
program szerint oktat és nevel. A waldorf óvoda a gyerek ismeretéből – életkoronként
változó testi, lelki és szellemi szükségleteinek felismeréséből – indul ki a maga
fejlesztő munkájában.
Minden egyes gyermek individualitása, énje egyetlen és egyszeri, megismételhetetlen.
A gyermekcsoportban, mint egy nagy családban, három korosztály él együtt. Ez olyan, mint
a család természetes közege, másrészt a kisebbek közvetítőket találnak felnőtt és kisgyerek
között. A nagyobb gyerekek a csoport szokásait, ritmusait, napirendjét teljesen természetes
módon hagyományozzák át az utánuk jövőkre.
A waldorf pedagógia felfogása szerint a gyermek közvetlenül is átél – ha nem is
tudatosan – gondolatokat és érzelmeket, melyeket a környezetében élő, számára fontos
személyek gondolnak és éreznek. Ezért lényeges, hogy ne csapja be érzékleteiben a gyermeket
az őt körülvevő felnőtt világ. Ezért használunk természetes anyagokat, a fajsúly és
a felületi viszonyokat tévesen közvetítő műanyag játékokkal szemben.
Óvodánkban nincs a hagyományos értelemben vett foglalkozás. A hét és a nap ritmusaiba
beépített irodalmi, ének – zenei és művészeti tevékenységek mindig ugyanabban az időpontban
és helyen történnek. A többi tevékenység, amelyek a más óvodákban elméleti jellegű
kötelező foglalkozások keretén belül jennek meg, azok az óvoda egész napi, heti és havi
tevékenységi körébe van beépítve az évszakok és ünnepkörök aktualitásának figyelembevételével.